SymPDA Android Blog

Android, magyarul

LockScreen feloldás

2014. június 12. 21:53 - gidano

Került hozzám egy tablet, MID7 névre hallgat (na ebből aztán akad jó néhány változat, de ez most lényegtelen),
történetesen és hihetően nem "bántották" ROM szintjén előtte, szűznek mondható. Azért valószínűleg rootolták, mert különben nem fértem volna hozzá a "belsejéhez".

(Ami más okokból kerül hozzám, azok előélete enyhén szólva is viharos, még a készülék sem azonosítható, rendszerint működésképtelen, vagy alig csinál valamit a felálláson kívül, hozzáférni, bármit rámásolni, telepíteni reménytelen. Ez a BRICK {tégla} állapot).

Erre a tabletre feloldómintát tettek, azt aztán elfelejtették, így csak szépen világít, aztán a próbálkozásokra persze tiltakozik és persze nem hatódik meg a próbálkozásoktól.
Pozizívum, hogy PC-re kötve a QtADB (és a MyPhoneExplorer is) látja, ezek szerint a kliens fenn van, láthatók a fájlok.

Mit lehet tenni, ha még nem volt dolgom ilyesmivel?

Nyilvánvaló, hogy a feloldómintát, sőt annak létét is valahol tárolja a rendszer. De hol és hogyan?
Megoldási lehetőségként kínálkozik, hogy fogok egy Androidos tabletet, kimásolom belőle azt a tárolt állományt,ahova vélhetően teszi majd a feloldással kapcsolatos dolgait, aztán generálom a feloldómintát, rögtön utána ismét kimásolom és összehasonlítom bájtról bájtra az egyes könyvtártartalmakat, az eltérés nyilván a feloldómintával kapcsolatos.

Hogy aztán amit látok hogyan és mire módosítandó az nagy kérdés.
A veszélye az ilyen szintű beavatkozásnak, hogy újraindítva, mert ez nyilván szükséges, fel sem áll a rendszer,
mert elakad az újraindulási folyamat. És ha nem áll fel, akkor már az eredeti állapot sem állítható vissza!
Még korábban netes keresések során többször találkoztam az ADB használatával, alapszintű parancsaival, amelyek nagyon emlékeztetnek a DOS parancsokra. Azokat sokszor használtam annakidején, még a Windows 3.1 megjelenése előtt. Az ADB-t egyszer-kétszer sikerült is kíváncsiság szintjén használnom, működött, de tulajdonképpen az egész rendszert, meg a parancshalmazt nem láttam át.
Aztán találtam valamit a neten, persze angolul, de ez már nem okoz problémát, annak ellenére, hogy sose tanultam.
http://www.needro...#more-3743

lockscreen_adb_1.jpg

A fényképen látható, hogy hova rakja, azaz nekem hol kéne keresni: data\data\com.android.providers.setings... stb.
Ezt minden további nélkül megtaláltam és kimásoltam PC-re az ominózus fájlt.
A parancs szerint felülírja (módosítja) a lock_pattern_autolock értékét 0-ra.

lockscreen_adb_2.jpg

Ezt megkerestettem a géppel (inverzben látható). Picit másképpen nézett ki (a sok értelmetlen karakter között), itt nyilván tömörítettebb az anyag tárolása, és 1-es értéket képviselt, ezt kellett 0-ra átírni (itt utánaírva már az látható). Ehhez persze az kell, hogy a tabon lévő file, illetve annak könyvtára írható-olvasható legyen. Ezt a root explorerrel lehet feloldani, ha hagyja, az R/O-t (read only) át kell váltani R/W (read write)-ra. Olykor el?fordul,hogy minden további nélkül átváltható, aztán mégse írható.

Ezt visszamásolva, tabletet bekapcsolva már nem jelent meg a feloldóminta, nem "kérte".
Persze a minta benne van valahol, de azt már nem is kerestem, legfeljebb óva intettem gazdáját, hogy ne próbáljon meg újra rárakni, mert lehet az előző "lép életbe".
Azért nem mindig sikeres egy-egy tablettel vagy androidos telefonnal való "találkozás", van itt vagy 4 jószág pihen?ben, amelyek többszöri nekifutásra sem kecsegtetnek a megoldás lehetőségével, de azért ha sok netes túrás közben új információ merül fel, vagy nekem támad új, kipróbálni való ötletem, akkor újra előkrülnek.

Talán felesleges a figyelmeztetésem, de tudnod kell, hogy ezek már olyan szint? beavatkozások, amelyek kockázatosak akkor, ha nem vagy biztos benne, hogy amit csinálsz nem viszafordíthatatlan. Nekem olykor/sokszor az a szerencsém, hogy teljesen szabad kezem van, egészen addig is elmehetek, hogy féltéglaként végzi. Ez persze már akkor van, amikor egyébként sem használható a tab, vesztenivaló nincs.

Még annyit: minden készülék egyedi, mindegyikhez tulajdonképpen egyedileg kell megkeresni a megoldást az éppen aktuális problémára. Még olyan is van, hogy ugyanaz a 2 készülék, (a 3. korábbi, azt én használom, de az unokáknak megtetszett) látszólag ugyanazzal a ROMmal, azaz kinézettel (persze nyilván nem, de most ilyenbe szaladtam bele) és az egyikre a magyar nyelvű custom romot feltéve hibátlanul megy, a másikon ugyanezt megcsinálva eltünt a WIFi és a BT. Frissen érkezett gyári új mind a kettő, de nem egy helyről jöttek. Nyomát ugyan találtam a problémának a neten, de megoldást még nem. Hírek szerint más WiFi és BT chip van integrálva a készülékbe.
Megszegtem a főszabályt, az első romozásának sikerén felbuzdulva, rögtön rázavartam a másikra, nem csináltam mentést.

Kb. kicsit kitágítva az eredeti témakört ennyit örömeimről (mert egy feltámasztás mindig az) és kínjaimról.

Mindenkinek sikeres bűvölést kívánok: StMiklos

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sympda.blog.hu/api/trackback/id/tr938641338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása