A rövidvideós boomot 2013 elején a Vine indította el (6 másodperces videókkal), tőlük alig lemaradva indult a Coub (10 másodperces videókkal), fél évvel később pedig az Instagram is megnyitotta az utat a videók előtt (15 másodperces limittel). Ezek közül Magyarországon a Coub a legnépszerűbb, méghozzá annyira, hogy a világ Coub-használói között a magyarok már az 5. helyen állnak.
A magyarok kedvence: a Coub
A Coub nagy előnye minden más rövidvideóhoz képest, hogy bár maga az ismétlődő videórészlet csak 10 másodperces lehet (illetve előre-hátra ismételgetve végül is 20), a videó zenéje ennél lehet sokkal hosszabb is, például egy teljes szám, vagy egy speciálisan szerkesztett soundtrack. Ezért az egyszerű ismétlődő videókon túl akár valóban végtelennek és folyamatosan változónak tűnő, sokperces videókat is létrehozhatunk gyorsan, egészen jó műfajokat teremtve. Jelenleg a következő coubtípusok léteznek, a legegyszerűbbtől a legösszetettebbig: